سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تایید ابتلای ۴۴ نفر به ویروس کرونا در استان خبر داد.

کرونا

به گزارش همشهری‌ آنلاین، دکتر «ابراهیم شکیبا» در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد تاکنون ۵  نفر جان خود را از دست  داده‌اند.

وی افزود: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در استان در مجموع ۴۱۹ نفر در مراکز درمانی کرمانشاه بستری شده‌اند که از این تعداد ۳۳۴ نفر تاکنون ترخیص شده و هم اکنون ۸۲ بیمار مشکوک یا با مشکل حاد تنفسی بستری هستند.

شکیبا در خصوص پراکندگی مبتلایان در استان اظهارکرد: در حال حاضردر کنگاور شش مورد، در اسلام آبادغرب پنج مورد، در  سنقر و کلیایی سه مورد و در هریک از شهرستان های هرسین، صحنه، جوانرود و گیلانغرب دو مورد و در پاوه و سرپل ذهاب هم هرکدام یک مورد ابتلا به کرونا به ثبت رسیده و مابقی موارد مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

وی از اجرای طرح بیماریابی فعال در سطح استان خبر داد وافزود: کارشناسان مراقبان سلامت در شهرها و بهورزها در روستاها از طریق تلفن جویای سلامت جامعه هدف خود می‌شوند و اگر در خانواده افراد پرخطر مانند سالمند، بیمار قلبی و دیابتی یا زنان باردار وجود داشته باشند توصیه‌های لازم را به آنها می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: اگر گروه‌های پرخطر دچار علائم مشکوک باشند، این کارشناسان آنها را به بخش‌های درمانی لازم ارجاع می‌دهند.

شکیبا با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد موارد ابتلای کرونا در کرمانشاه مربوط به افرادی است که از خارج از استان مهمان داشته‌اند، به مردم توصیه کرد تا در نوروز امسال دید و بازدید نداشته باشند.

کد خبر 491025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha